<<<< Zpět na články

14 zajímavostí o Facebooku, které vám vyrazí dech

Autor:
Četlo již:
1206 očí
Téma:
Digitální marketing | Sociální sítě

Jednou kdosi řekl, že Facebook je jako lednička. Chodíte tam co 10 minut, i když víte, že tam stejně nic není. Facebook má na nás zkrátka magický vliv. Před 13 lety byl teprve v plenkách a sloužil studentům Harvardu mimo jiné jako prima pomocník v hodnocení holek na koleji. Těžko by v té době někdo soudil, že se z něho stane celosvětově rozšířená sociální síť. Dnes už si bez něj téměř neumíme představit den. I když jste na Facebooku aktivní a máte přehled, věřte, že existuje ještě spousta novinek, zajímavostí a statistik, ze kterých se posadíte na zadek!

Co nejspíš o Facebooku nevíte?

I. 1,65 miliard aktivních uživatelů na celém světě
Facebook využívají lidé na všech kontinentech naší planety. V Evropě je na Facebooku více než 307 milionů lidí. Je tak nejvyužívanější sociální sítí na světě, ale konkurence se pomalu zvyšuje. Se svými 500 miliony uživateli svému velkému bráchovi začíná pomalu šlapat na paty také Instagram, který za poslední měsíce neustále narůstá. V závěsu zůstává Twitter se 300 miliony připojených uživatelů. V Česku ale příliš oblíbený není.

II. 1,23 miliardy denně aktivních uživatelů
Ke svému účtu se přihlásí alespoň jednou denně 1,23 miliardy uživatelů Facebooku. To už je slibné publikum pro vaše marketingové aktivity, no ne?

III. 75 % návštěv z mobilního telefonu
Vysedávání u počítače nebo notebooku už je pasé. Díky chytrým mobilům můžete váš Facebook zkontrolovat třeba cestou do práce nebo při reklamách v televizi.

IV. 3 triliony fotek ročně
Je to až k neuvěření, ale právě tolik fotografií nahrají dohromady všichni uživatelé na Facebook za pouhý jeden rok. S pomocí chytrých telefonů je hračka postovat i několik fotek za den.

V. 3 hodiny denně
Průměrně na Facebooku strávíme 3 hodiny denně a zhruba 40 x za den zkontrolujeme, jestli nám někdo nenapsal nebo nepřibyl zajímavý obsah.

VI. Big Bro
I když zrovna nejste přihlášení ke svému účtu, Facebook přesně ví, jaké stránky ve svém prohlížeči sledujete. Za všechno můžou cookies! Má to ale jednu nespornou výhodu pro firmy. Mohou totiž své reklamy lépe cílit na potenciální zákazníky podle jejich zájmů.

VII. Nesmí do Číny
Pokud se chystáte do Číny, budete muset nejspíš na Facebook na nějaký čas zapomenout. Čínská vláda jeho používání totiž nekompromisně zakazuje a blokuje. Stejně jako Twitter nebo New York Times.

VIII. 130 přátel
I když někteří lidé mají v síti více než 500 přátel, průměr se pohybuje okolo 130. Podle britského psychologa Robina Dunbara člověk o více než 150 přátel stejně nedovede pečovat. Mohou za to limity naší mozkové kapacity a omezení daná časem.

IX. Zisk 27,6 miliardy dolarů

V roce 2016 Facebook utržil 27, 6 miliardy dolarů a zaznamenal růst o 54 %. Žije především z vašich reklam, ze kterých mu na účtu přistane krásných 8,6 miliardy dolarů.

X. Nejstarší uživatelka oslavila 104. narozeniny

O tom, že Facebook už není doménou pouze mladé generace, svědčí 104letá Lilian Love z Wallesu, která byla v roce 2011 podle dostupných informací nejstarší uživatelkou Facebooku. Díky němu je v kontaktu se svou rodinou.

XI. Může za třetinu rozvodů v USA 

Facebook má také své stinné stránky. Statistika z roku 2011 říká, že měl stát za rozvratem třetiny manželství.  Sociální sítě totiž obecně přispívají k snadnějšímu špehování partnera, odhalení nevěr, podezírání, podněcování žárlivosti a ztrátě důvěry.

XII. 29,7 % uživatelů ve věkové skupině 25-34 let

Největší procento uživatelů se nachází právě mezi generací dvacátníků a třicátníků. I v tomto případě mnoho firem zaplesá. Do této věkové skupiny spadají obvykle klíčoví zákazníci, a právě díky Facebooku na ně mohou firmy cílit svými reklamami.

XIII. 5 nových profilů za sekundu

Takhle rychle roste počet nových uživatelů sítě a raketovým tempem mohou přibývat také fanoušci vaší firemní stránky.

XIV. 510 000 komentářů za sekundu

Na Facebooku můžete dát průchod svým názorům. A nejen to. Také se můžete ledacos dozvědět, a to nejen od svých přátel, ale také od svých zákazníků.

 

Seznam pestrých a neuvěřitelných zajímavostí by mohl pokračovat do nekonečna. Ale co si teď s celou spoustou informací a zajímavostí o Facebooku počít? Můžete se pochlubit třeba na týmové poradě, kamarádům na pivu, vypustit je z hlavy, anebo využít ve svůj prospěch!

Širokou a konzistentní základnu aktivních uživatelů můžete proměnit ve slibné publikum pro vaše marketingové úsilí. Pojďte do toho s námi a rozhýbejte váš Facebook!

Hodnocení

Ohodnoťte tento článek. Již to udělalo 7 uživatelů

O autorovi

Michaela N.

V online světě se cítí jako ryba ve vodě, proto je jejím úkolem vytváření obsahu pro sociální sítě, blog i web. Pomáhá klientům zhmotnit jejich sny a vize a komunikovat je směrem k jejich zákazníkům. Baví ji hra se slovy a objevování nových věcí. Inspiraci čerpá cestováním, literaturou a kreativní tvorbou.

Zeptejte se přímo autora

Odpovědět do diskuze