<<<< Zpět na články

Jak se pracuje v novém rozhraní Google AdWords

Autor:
Četlo již:
400 očí
Téma:
PPC
Tags:

Google v posledních letech provedl velké množství změn, ať už šlo o ETA reklamy, zrušení reklam v pravém sloupci ve vyhledávání nebo in-store konverze. Nyní přichází na řadu zásadní změna, a to je přepracování rozhraní samotného Google AdWords. Současné rozhraní je poněkud zastaralé a celá řada inzerentů už delší dobu volá po změnách.  Poslední úpravy Google provedl v roce 2008 a od té doby se celá řada věcí změnila. Službu využívají malí i velcí inzerenti, AdWords se stal celosvětovým fenoménem a nesmíme zapomínat ani na „mobile first world“. Inzerenti, kteří AdWords využívají, samozřejmě chtějí mít lepší přehled o výkonu reklam na mobilních zařízeních.  Uživatelé AdWords se také přihlašují do svých účtů z mobilních telefonů a využívají mobilní aplikaci AdWords, kterou si dnes může každý stáhnout a nainstalovat do svého telefonu.  Proto také Google klade důraz na to, aby byl nový interface uživatelsky přívětivý. V současnosti probíhá testování Alfa verze s tím, že nový interface by měl být dostupný všem inzerentům do konce tohoto roku. Protože se jedná o Alfu, může se ještě mnoho věcí změnit. Pojďme se podívat, jaké novinky na nás čekají.

Základní dashboard
Po přihlášení do účtu se zobrazí základní dashboard, ve kterém je zobrazen graf s metrikami, největší změny v účtu, přehled kampaní, výkon podle zařízení, dne a hodiny. Je tak možné ihned zjistit, k jakým změnám došlo v kampaních nebo zhodnotit výkon na mobilních zařízeních. V jednotlivých widgetech lze vybírat metriky, které chceme zobrazit. Celkově působí tento dashboard velmi intuitivně, takže se v něm rychle zorientují jak začínající, tak také pokročilí uživatelé. Z levé nabídky je možné vybírat jednotlivé kampaně a pro tyto kampaně si pak zobrazovat data v hlavním dashboardu. Uživatel si může vybírat kampaně také podle typu, takže je možné zobrazovat si hlavní dashboard např. pouze pro všechny kampaně ve vyhledávací síti.

Navigace v novém rozhraní

Nový interface prošel výraznou změnou, co se týče navigace a uspořádání jednotlivých ovládacích prvků. Pokud jste si už zvykli na stávající rozhraní, možná budete mít zpočátku problém se v novém interfacu orientovat. Ale jakmile si vše proklikáte, rychle si zvyknete. Nové rozhraní je krok správným směrem a určitě je více uživatelsky přívětivé. Jednotlivé karty, jako je Nastavení, Reklamy, Klíčová slova nebo Rozšíření, už nejsou umístěny nahoře, ale nyní bylo vše přesunuto na levou stranu. Zároveň došlo k přejmenování některých prvků, takže Publika nyní Google označuje na kartě jako Obecenstva. Při procházení karet v novém rozhraní mám také dojem, že vše načítá rychleji.

Filtry, sloupce, grafy a segmentace

Pokud chceme nyní použít filtr například na úrovni reklamních sestav, klíčových slov nebo reklam, najdeme tlačítko pro nastavení v pravé části. V této části nalezneme také tlačítko pro nastavení sloupců a pro segmentaci. Po rozkliknutí tlačítka Filtr je možné vyhledat filtr tak, že začnete psát jeho název. V nabídce Upravit sloupce jsem nenašel možnost přidat vlastní sloupce, tak doufejme, že to Google do konce roku napraví. Pokud jde o grafy, jsou nyní přehlednější a Google nabízí možnost zvětšit si graf přes nové tlačítko Rozbalit graf. adwords filtry, sloupce, grafy, segmentace
Klíčová slova a reklamy

Pokud si nyní rozkliknete klíčová slova, uvidíte hned nahoře tlačítka pro vylučující klíčová slova, vyhledávací dotazy a statistiky aukcí. Vše je přehledně na jednom místě. V nabídce pro přidání klíčových slov je možnost zadat webové stránky a Google by poté měl sám doporučit relevantní klíčová slova. Přehled reklam se příliš nezměnil. Výraznější změnou je snad jedině přidání tlačítka pro nastavení rozšíření, takže nyní má karta název Reklamy a rozšíření. Při psaní a náhledu reklam si můžeme všimnout nového designu, ve kterém se reklamy zobrazují.adwords reklamy

Demografické údaje

V levé nabídce nám přibyla samostatná karta Demografické údaje. Pro kampaně v obsahové síti zde můžeme upravovat nabídky pro jednotlivé věkové skupiny, dále podle pohlaví a rodičovství. Dále je zde navíc možnost cílit podle příjmů domácností.

Zařízení, oblasti a časový rozvrh reklam

Do levé části nám přibyly karty Zařízení, Oblasti a Časový rozvrh reklam. Google očividně přesunul nejpoužívanější prvky do samostatných karet, takže nyní je nalezneme v levé části. Dává to smysl, protože s těmito prvky pracuje většina inzerentů nejčastěji.adwords oblasti

Přesun sdílené knihovny a hromadných operací

Další prvky z levé nabídky, jako je sdílená knihovna nebo hromadné operace, se nám přesunuly do nabídky do horního pravého rohu, kde je také nastavení fakturace nebo měření konverzí. Tyto prvky už nenajdeme pod starým známým „ozubeným kolečkem“, ale pod třemi tečkami. Google nové tlačítko s touto nabídkou označuje jako Nástroje, fakturace a nastavení. Ať už tedy budeme řešit nastavení publik, sdílených rozpočtů, skripty nebo nastavení fakturace, vše najdeme v nové nabídce vpravo nahoře.adwords presun ovladacich prvku
Co nás čeká dále

Google zatím neupravil plánovač klíčových slov, takže se vždy prokliknete do starého rozhraní plánovače. To stejné platí o nastavování skriptů nebo pro náhled a diagnostiku reklam. Podle našich informací dojde k úpravám také v plánovači. Google čeká určitě ještě spousta práce, testování a ladění, než bude nové rozhraní oficiálně spuštěno pro všechny inzerenty. Každopádně už nyní vidíme, že změny jsou spíše pozitivní a celkově se vše posunuje správným směrem. Inzerenti se tedy mohou těšit na větší uživatelský komfort a také na rychlejší a efektivnější práci s AdWords.

 

Hodnocení

Ohodnoťte tento článek. Již to udělali 4 uživatelé

O autorovi

Petr B.

Zeptejte se přímo autora

Odpovědět do diskuze