<<<< Zpět na články

Jak se stát SEO šamanem? I. díl

Autor:
Četlo již:
472 očí
Téma:
Nezařazeno

Článků o SEO a copywritingu najdeme na internetu desítky, možná stovky. A to někdy svádí k pocitu, že se můžeme doslova přes noc stát SEO šamany, kteří si díky jednomu chytrému článku pojistí první pozice ve vyhledávačích. Vždyť je to přece tak prosté. Vezmeme klíčové slovo a vpasujeme ho do textu. Jednou, dvakrát… nebo raději desetkrát, abychom si to u Google a Seznamu pojistili. Opravdu je to ale tak? Jsou vyhledávače tak jednoduché, aby nepoznaly, že se je snažíte obejít nekvalitním obsahem? A co na to vaši čtenáři?

Pojďme se podívat, jak psát SEO články tak, abyste měli plusové body jak u vyhledávačů, tak u čtenářů. V prvním díle se zaměříme na základy, které by měl znát každý, kdo to se SEO optimalizací myslí vážně.

Analýza

Než se pustíte do samotného psaní, vsaďte na analýzu klíčových slov. Ledacos vám napoví o tom, jak vaši potenciální zákazníci hledají váš produkt nebo službu a mnohem více. Díky analýze můžete získat také tipy na články do blogu nebo jiný obsah. Pokud máte zlatnictví a uživatelé hledají informace typu „jak vybrat zásnubní prsten“ nebo „jak zjistit velikost prstenu“, mohou přijít noví návštěvníci na váš web právě díky hodnotnému obsahu, který jim nabídnete. Publikováním užitečných tipů a návodů také podporujete váš brand a návštěva se může snadno proměnit v konverzi.

Základními nástroji pro analýzu klíčových slov jsou určitě AdWords a Sklik. Existují ale i další nástroje, které vám mohou zjednodušit práci. O těch si povíme příště.

Zaseknutá gramofonová deska

Už jste se setkali s texty, kde se autor snažil vměstnat klíčové slovo do každé věty? Některé pokusy o SEO copywriting můžou doslova působit jako zaseknutá gramofonová deska. Klíčová slova se nepřirozeně opakují neustále dokola, takže nejpozději na třetím-čtvrtém řádku přestanete mít chuť pokračovat ve čtení.

I takhle můžou vypadat některé pokusy o SEO:

Zakoupíte u nás módní dámskou obuv od velikosti 35 do velikosti 42. Dámská obuv je vyrobena v České republice a většinu zboží máme dostupnou skladem. Vyberte si dámské boty, které vám padnou. V naší nabídce najdete společenskou obuv, volnočasovou dámskou obuv i sportovní obuv. Veškerá dámská obuv má záruku dva roky. Nabízíme také bezplatnou výměnu nepoužité dámské obuvi.

Lidé píšou lidem

Ne nadarmo se říká, že obsah je král. Nekvalitním obsahem může váš brand umřít stejně rychle jako se zrodil. Zahltit web nesrozumitelnými texty si zkrátka nemůže dovolit ani začínající, ani zavedená značka. Když píšete, zapojte zdravý rozum a nepublikujte nic, co byste sami nechtěli číst. Nesnažte se za každou cenu roubovat klíčová slova do textů, do kterých se nehodí. Tím však nemyslíme, že klíčová slova nemáte použít vůbec. Pokud ale tvoříte kvalitní texty, klíčová slova se v nich objeví i bez toho, abyste je museli do textu násilím tlačit. Nepočítejte, kolikrát se klíčové slovo objeví, ani nehleďte na to, kolik procent klíčových slov je ve vašem textu. SEO totiž už dávno není jen o klíčových slovech. Vyhledáváče hodnotí celkovou přehlednost a přínosnost obsahu. Raději popusťte uzdu vaší kreativity a zaměřte se na to, aby u vás lidé našli to, co právě hledají, a aby byl pro ně váš text čtivý, zajímavý a hlavně srozumitelný.

Pracujte s odkazy a doplňujícím obsahem

Jedním z měřítek, kterým vyhledávače posuzují kvalitu obsahu, je zapojení odkazů do textu. Mohou odkazovat na vaše interní stránky, anebo na jiné weby s relevantním doplňkovým obsahem. Odkazy na další hodnotný obsah můžete získat v SEO plusové body. Cyrus Shepard tvrdí, že například návštěvnost stránky New York Times vzrostla po tom, co začala ze svých témat odkazovat na jiné relevantní stránky.

Rozlišujte spam a kvalitní obsah

Pokud se chcete pustit do SEO textů vlastními silami, bez vzdělávání v oboru se neobejdete. Možná vás zklameme, ale profesionálem se člověk nestane přes noc. Myslete však na to, že v tomto případě se více vyplatí vsadit na kvalitu než na kvantitu. Pečlivě vybírejte zdroje a rozlišujte hodnotný obsah psaný skutečnými odborníky od obsahového spamu, který na vás chrlí neaktuální, nepodložené či přímo mylné a zavádějí informace.

Perfektní je třeba zahraniční zdroj blog MOZ, kde se dočtete nejen novinky ze světa SEO, ale také spoustu rad předních expertů na SEO, jako je Rand Fishkin nebo Cyrus Shephard.

 

V dalším článku pro vás chystáme praktický návod na analýzu klíčových slov. Nezapomeňte tedy sledovat náš blog.

Pokud chcete vodami SEO proplout hladce a bez starostí, obraťte se na našeho zkušeného SEO šamana Ondru.

Hodnocení

Ohodnoťte tento článek. Již to udělalo 5 uživatelů

O autorovi

Michaela N.

V online světě se cítí jako ryba ve vodě, proto je jejím úkolem vytváření obsahu pro sociální sítě, blog i web. Pomáhá klientům zhmotnit jejich sny a vize a komunikovat je směrem k jejich zákazníkům. Baví ji hra se slovy a objevování nových věcí. Inspiraci čerpá cestováním, literaturou a kreativní tvorbou.

Zeptejte se přímo autora

Odpovědět do diskuze